Bağımsız Denetim Firmaları

 


Denetim, mali raporlama ve analiz işlerinin herhangi bir aksama olmadan sürmesi ve devamlılık arz etmesi bakımından son derece önemlidir. Şirketler, sadece kendi tuttukları finansal raporlarla yetinmeyip dışarıdan bağımsız bir firmadan denetleme hizmeti satın alırlar ki mali tablolarda kaçırılan ve atlanan herhangi bir husus olmasın. Ayrıca bağımsız finansal tablolar sayesinde, şirkete duyulan mali güven daha da artar ve yatırımcı şeffaf olan bilgiler ışığında şirkete dair tasarrufta bulunur. Bağımsız denetim firmaları, bu bakımdan son derece kritik bir görevi yerine getirir.

Uluslararası arenada kendini ispatlamış pek çok bağımsız denetim firması vardır. Bu firmalar, şirketleri denetlerken objektif kriterleri göz önünde bulundururlar ve şirketin eksikliklerini raporlarında tüm detaylarıyla belirtirler.

Denetim Neden Yapılmalıdır?

Bağımsız denetim sayesinde, finansal raporlama ve analiz konusundaki yaşanan tüm hatalar, aksaklıklar ve doğru gitmeyen işler ortaya konur. Usulüne uygun gerçekleştirilmeyen farklı uygulamalar ve ihmaller, göz önüne serilir. Yatırımcıya açık olsun olmasın tüm şirketlerde, şirket sahipleri bu tip durumları kapsamlı bir şekilde bilmek ister.

Yeminli mali müşavir Yenibosna ilçesinde, şirketin mali hususlardaki düzeni ve doğruluğuyla ilgilenir ve bundan sorumludur. Mali müşavirlerin sahip oldukları yetkilerin çoğunluğunu elinde bulundurur. Bu yetkilere dahil olmayan husus, muhasebe defteri tutulmasıdır. Yeminli mali müşavirden beklenen çalıştığı alanda olabildiğince dürüst davranması ve analitik düşünme yeteneğine sahip olmasıdır.

Yorumlar